csokimania

Csokoládé minden mennyiségben

Barocco málnától a svájci csokoládékig

2013. szeptember 22. 16:07 - csokimania

Száznál is több kiállító - köztük számos kézműves csokikészítő -, svájci csokimámor matcha teás fehércsokoládéval, előadások és kóstolók – ezt kínálta három napig Magyarország legnagyobb édességfesztiválja, az Édes Napok Budapest.

IMG_3646.JPG

Bár akkor még nem sejtettem, de az első három kóstolás egyikében már rá is leletem az Édes Napok számomra legfinomabb csokoládéjára: ez az Ypsilon Artisian Chocolates Rasberry Marzipánja volt. Kéninger Csaba csokimester a frissen szüretelt málna ízét egy apró csokoládé, fedőnevén Barocco pohárba zárta, egy réteg Lübeck-i marcipánnal valamint 70 százalékos Saint Dominique étcsokoládéval. Az ízhatás egyszerűen káprázatos, ahogy rétegről rétegre halad az ember. S ha még azt is hozzáteszem, hogy nem vagyok marcipán rajongó, kiderülhet, hogy ez a kombináció tényleg csodát rejt.

Az Édes Napokon idén a hazai kézműves csokoládékészítők nagyobbik fele képviseltette magát. A Zangio standjánál pucér bonbont lehetett kóstolni, a Mesélő Ízeknél a gyerekek csokiképet festhettek, sőt a hajszárítós csokoládémelegítés technikáját is elcsíptem, Szántó Tibor kóstolóval egybekötött előadásokat tartott, ettem chilis csokoládészalámit és friss pálinkával készült csokiremeket, sőt a mangalicatepertős csokiízt is fel lehetett fedezni - és ez tényleg csak néhány kiragadott momentum az élményekből.

IMG_3648.JPG

A jövő csokoládékészítőivel is találkoztam, ugyanis a Pesti Barnabás Élelmiszeripari Szakképző Iskola növendékei is csokoládé bemutatókat tartottak. A dióban hempergetett trüffel egészen finomra sikeredett, és a kóstolás közben azt is megtudtam, hogy a diákokat nem szabad csokoládékészítőknek hívni, mert ők édesipari termékgyártók lesznek.

A gasztroszínpadon a Praliné Paradicsom bloggerének, Ötvös Zsuzsannának a csokoládé színezésének különböző technikáiról szóló előadását hallgattam meg. Kiderült, hogy természetes színezőanyagokat használva, otthon is könnyedén elkészíthető egy rózsaszín, lila vagy éppen világoszöld csokoládé.

Az idei vendégország, Svájc a Millenáris tava körül külön pavilonsorral képviseltette magát. Hirdetőoszlopokon a svájci csokikészítés titkait fedték fel, a kóstolók közül szerintem a matcha teás fehércsoki ízére voltak a legtöbben kíváncsiak. Pascal Beschle, az 1898-ban alapított  Confiserie Beschle tulajdonosa   bemutatót is tartott. A márka termékei közül a 64 %-os kakaótartalmú pisztáciás, tengeri sós ízesítésű madagaszkári kakaóbabból készült táblás csokoládé 2011-ben a Csokoládé Akadémiától aranyérmet kapott. Én idén ezzel az ízzel zártam az Édes Napokat. 

fotó (13).JPG

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csokimania.blog.hu/api/trackback/id/tr345528461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása