csokimania

Csokoládé minden mennyiségben

Csoki kontra szex?

2013. december 04. 09:30 - csokimania

Egy magyar kutatásból kiderül, a megkérdezettek fele nem tudna a csokievés és a szex között választani.

SexFoodChocolate-MainPhoto.jpg

Az egyik internetes kereskedelmi oldal, több mint ezer magyar felnőtt által kitöltött online kérdőíves kutatásából kiderül, hogy hogyan, miért, milyen és mennyi csokoládét fogyasztunk tulajdonképpen. A megkérdezettek 40%-a vallotta be, hogy naponta fogyaszt csokoládét. Ugyanennyien állították magukról, hogy hetente egyszer-egyszer esznek kedvenc édességükből és csupán a kitöltők 1%-a mondta azt, hogy ő bizony soha nem eszik csokit. Ha mégis, akkor viszont nem nagyon ismerünk mértéket, a válaszadók fele elmondása szerint ugyanis alkalmanként egy egész tábla csokoládét el szokott fogyasztani minden probléma és lelkiismeret furdalás nélkül. 

A kérdőívet kitöltők fele vallotta magát többé-kevésbé csoki-függőnek, negyedük pedig el sem tudja képzelni az életét nélküle. A férfiakról mondható el kevésbé, hogy függőnek tartanák magukat, viszont az urak bevallásuk szerint többet költenek csokoládéra, mint a hölgyek. A kutatás kitért a kedvenc csokoládé fajtákra is. A töltött csokoládék (25%) hajszállal bár, de népszerűbbek, mint a „sima” tejcsokoládék (24%), de a képzeletbeli pódium harmadik helyén álló étcsokoládékat is közel ugyanannyian szeretik (23%). A válaszadók ötöde egyáltalán nem válogatós, ők mindegyik fajta csokoládét szeretik. Jelentős eltérés figyelhető meg viszont a nők és a férfiak ízlése között. A hölgyek gyengéje az étcsoki, míg a férfiak inkább a tejcsokoládét részesítik előnyben.

20110622tatvamara4.jpg

Négy megkérdezettből hárman íz alapján választanak csokoládét, egynegyedük viszont kizárólag a márkanév alapján dönt. Toronymagasan a legnépszerűbb csokoládémárka egyébként a Milka, második helyen következik a Boci, és a dobogóra felfértek még az elmúlt évek slágerei, az egyedi, kézműves csokoládék is. Őket követi a Lindt, a Mozart és a Raffaello, de utóbbiak már jócskán le vannak maradva a népszerűségi listán.

A válaszadók több mint fele kóstolt már általa „extrém” ízűnek tartott csokoládét, viszont alig 60%-uk mondta azt, hogy ízlett is neki. Minden ötödik kitöltő ugyan még nem, de a jövőben szívesen kóstolna nem hagyományos ízű csokoládét, a válaszadók negyede azonban teljesen kizártnak tartja, hogy valaha megkóstoljon különleges ízvilágú csokoládét.

Minden harmadik felnőtt áldozná fel a televízióját a csokievés oltárán. Inkább lemondanának a tévénézésről, csak hogy csokihoz jussanak. Drasztikusabb a helyzet a szex esetében. A válaszadók több mint fele nem tudna választani, hogy adott esetben a csokoládé vagy a szex mellett tenné-e le a voksát, közel 10%-uk pedig egyenesen kijelentette, hogy náluk bizony a csokoládé nyújtja a nagyobb élvezetet. A férfiaknál ez utóbbi arány – nem meglepő módon – jelentősen alacsonyabb.

Forrás: www.magyarkonyha.hu

Képek forrása: www.mamiverse.com 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csokimania.blog.hu/api/trackback/id/tr555669185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása