csokimania

Csokoládé minden mennyiségben

Csokis jégkrém öt perc alatt

2016. július 19. 15:08 - csokimania

Csokoládés-banános jégkrém laktózmentes változatban is. fullsizerender_2.jpg

Egy kis maradék zabtej és egy akciósan, pár száz forintért vásárolt jégkrém készítőnek köszönhetően egyik éjszaka úgy gondoltam, itt az alkalom, hogy házilag készítsek jégkrémet, a lehető leggyorsabban. Elővettem a smoothie készítőmet (de turmixgép is kiváló), az étkezési keményítőt elkevertem fél deci zabtejben, majd a hozzávalókat egyszerűen beleraktam a gépbe, amiben villámgyorsan összekeveredtek. Az alap receptben zabtejet, 1,5 érett banánt, még télről maradt forró csoki granulátumot (Szántó Tibor féle karibi válogatást) és egy csomag vaníliás cukrot használtam.

fullsizerender.jpg

A pépesítés után csak bele kell önteni a formába a masszát, majd kivárni azt az 5-6 órát, amíg megfagy a jégkrém, és már ehetjük is.

Hozzávalók:

- 2 dl tej (én zabtejből készítettem, különösen finom lett)
- 1,5 érett banán
- 4 púpos evőkanál cukrozatlan kakaópor, vagy forró csokoládéhoz való granulátum
- 1 teáskanál étkezési keményítő
- 1 csomag vaníliás cukor, vagy 1 evőkanál méz, vagy stevia

img_1564.JPG

Az alap recept turbózható még fahéjjal, kardamonnal, más gyümölccsel (sárgabarackkal is nagyon finom, sőt a banán mellé fél avokádót is rakhatunk). A jégkrém készítő aljába pedig tört mogyorót vagy pisztáciát is tehetünk, majd erre öntsük rá a masszát. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csokimania.blog.hu/api/trackback/id/tr148900766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása