csokimania

Csokoládé minden mennyiségben

Itt a fagyi, hol a fagyi

2015. március 07. 20:41 - csokimania

Csokifagyi tesztelés helyett kóstolás nélkül távoztam (vagy inkább menekültem el) az ország első fagylalt fesztiváljáról. 

fagyi.jpg                       Kép forrása: Fagylalt Kiállítás és Fesztivál facebook 

Az első napsütéses szombat délelőtt az évben. A Syma Csarnok előtt kígyózó sorok, sok kisgyermekes család is arra vár, hogy megkaparintsa a jegyet, amivel bejuthat az ország első Fagylalt Kiállítására és Fesztiváljára, amit a programajánló posztban még fagylaltmámor jelzővel illettem. Most már tudom, tévesen. Vagyis ha nagyon jó időben érkeztél (rögtön nyitáskor, vagy pénteken kicsivel zárás előtt, ahogy az egy hozzászólásból kiderül), esetleg szakmai látogató vagy, akkor kóstolhatsz fagyikat. Mikor én voltam ott, akkor azonban az egyszerű látogatóknak, hosszú perceket kellett töltenie a kígyózó sorok valamelyikében, hogy egy kanálnyi, vagy néhány félgombócnyi kóstolóhoz jusson. Bár azért mentem, hogy leteszteljem, idén melyik fagyizóban lesz érdemes csokoládéfagyit enni, nem tudtam rávenni magam, hogy beálljak a sorok valamelyikébe (és bár szakmai jeggyel mentem, ilyen rendezvényeken szeretek látogatói tapasztalatokat szerezni, tehát nem fedtem fel "szakmai" mivoltomat).

Néhány dolog azért kiderült, ahogy a tömegben végigjártam a pavilont. Az eseményt inkább a szakmának szervezték, és ezt kommunikálni kellett volna a közönség felé, akkor talán kevesebb lenne a bosszús hozzászólás az esemény közösségi felületein. Leginkább aromákat, krémeket, alapanyagokat forgalmazó cégek, és eszközgyártó társaságok állítottak ki. Cukrászdát jóval kevesebbet lehetett találni, a legtöbb nagy múltú és friss feltörekvő fagyizó nem is képviseltette magát.

És hogy mégis legyen valami támpont, ha az idén jó fagyit keresnétek, érdemes végigböngészni a rendezvényen pénteken kihirdetett, Magyarország kedvenc fagylaltja eredményeit:

Tejes kategória:

1. Kajszibarackos mákos rétes FRER Cukrászda
2. Túró gombóc Gelato Italiano
3. Vajkaramellás mascarpone Thermál Hotel Balmaz

Gyümölcs kategória:

1. Fekete- teás málna Damniczki Cukrászda
2. Limonádé fagylalt Kádár cukrászda Kisköre
3. Mentás-eper rózsával Frer cukrászda

Diabetikus kategória:

1. Karamellás-ír krém fügecukorral Kádár cukrászda
2. Narancsos-eper sorbet Damniczky cukrászda
3. Csokis bancherry Andretti Kft.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csokimania.blog.hu/api/trackback/id/tr377249159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabardin 2015.03.08. 15:18:48

ahogy elnéztem a kiállítók névsorát, enyhe túlzásnak érzem a Magyarország kedvenc fagylaltja elnevezést...

boom2 2015.03.08. 18:16:42

"Néhány dolog azért kiderült, ahogy a tömegben végigjártam a pavilont. Az eseményt inkább a szakmának szervezték, és ezt kommunikálni kellett volna a közönség felé, akkor talán kevesebb lenne a bosszús hozzászólás az esemény közösségi felületein"
Ha a szakmának rendezték volna akkor nem kellett volna kerülgetnem a sok szerencsétlent.
5 kiállítóval tárgyaltam, és mindegyik felé jeleztem, hogy ha lehet változtassanak ezen, mert ez így nem oké. A másik végzetes probléma, a normálisan szervezett parkoló helyek hiánya. Tul. képpen a Syma csarnok alkalmatlan egy nem szakmai jellegű kiállításra, mert egyszerűen kicsi és rossz helyen van.

anyadmajma 2015.03.08. 20:18:38

És ezen mi a meglepő? Az elmúlt 5 évben egyre inkább ilyen remek "fesztiválok", "vásárok" vannak.
Na, én meg egyre kevesebb helyen képviselem magam mint vendég. Sajnos, tudom, hogy nem kéne itt is erről beszélni, de a szakmai hozzáértést nem helyettesíti a pártigazolvány.
Hiába beszél az ember a kiállítóval, a szervezésen múlik.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.03.08. 20:31:43

Jellemzően nagyon ritkán szoktam nyelvtannáciskodni, de nagyon durva ez a lista. Kiváncsi lennék, hogy ezt hivatalos helyről másoltad-e be, vagy saját leirat?
Túró gombóc = Túrógombóc
Fekete- teás málna = Feketeteás málna
Mentás-eper rózsával = Mentás eper rózsával
Karamellás-ír krém fügecukorral = Karamellás ír krém fügecukorral
Narancsos-eper sorbet = Narancsos epersorbet

anyadmajma 2015.03.08. 20:37:47

@Before: lol, annyira nem beszélnek és írnak már magyarul, hogy lassan nekem sajna már fel sem tűnik, átsiklom felette. De igazad van.

csokimania 2015.03.08. 22:43:04

@Before: Igazad van! A fesztivál (azóta már törölt) facebook eseményéről másoltam át a díjazott fagyikat. Gondoltam, ők úgy írták, ahogy az a fagylaltozókban is szerepel majd.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.03.09. 05:24:11

@csokimania: Sajnos jó esély van rá, hogy majd a fagylaltozókban is így írják...
süti beállítások módosítása