csokimania

Csokoládé minden mennyiségben

Gyors csokis kekszek karácsonyra

2018. december 21. 21:36 - csokimania

Két gyorsan elkészíthető csokis keksz, hogy ne kelljen órákat tölteni a konyhában, ám mégis olyan sütik kerüljenek asztalra, amik felidézik a klasszikus karácsonyi ízeket. Vigyázat! Senki sem fog tudni nekik ellenállni. Ráadásul az egyiket cukorbetegek, paleo étrendet követők és diétázók is fogyaszthatják. 

48406625_1846296802145569_8788843847556792320_n.jpg

Karácsonyi csokis keksz

Hozzávalók: 

frissen reszelt narancshéj

1 zacskó mézeskalács fűszerkeverék (szegfűszeg, fahéj, kardamon)

200 g, min. 67 százalékos csokoládé

3 tojás

25 dkg margarin

2 bögre liszt (2.5 decis bögrében érdemes kimérni) 

két csomag bourbon vaníliás cukor

5 evőkanál cukor vagy méz

1 teáskanál sütőpor

48389644_1239699042848843_6870537034541301760_n.jpg

 Ez egy neten számos helyen fellelhető recept továbbfejlesztése. Szerintem legalább 5 éve minden karácsonykor meg kell sütnöm a családomnak, annyira szeretik.

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A legmacerásabb rész a csokik apró kockákra tördelése/vágása, én ezzel szoktam kezdeni. A lisztet, sütőport, mézeskalács fűszerkeveréket, sütőport, vaníliás cukrot, cukrot egy tálban összekeverem, majd ráreszelem a narancs héját. Közben a margarint felolvasztom, és a tojásokat habosra keverem. Ha ez megvan, ezeket is hozzáadom a lisztes keverékhez, és összekeverem az egészet. A végén a csokit és hozzáadom a keverékhez, így jól formázható masszát kapok. Lapos tepsit sütőpapírral lefedek, majd kb diónyi tésztát kekszszerű formára (bár én nem szoktam szabályosra :))  szétnyomok a kezemben, s ujjnyi helyet hagyva telerakom a felületet. Ezután jöhet a sütés. Kb 15 perc alatt kész is van (persze sütőtől függ). Fémdobozban sokáig eláll, bár szerintem nem fog sokáig megmaradni.

Teljes kiőrlésű, csokis zabkeksz

Én, aki azt mondtam, biztosan nem bírnám ki, hogy "rendes" csoki nélkül éljem az életem, most egy nagyon szigorú diétához vagyok kötve. Szerencsére azonban már szuper jó nyírfacukros (azt ehetek) csokoládék, és csokipuding porok vannak. Utóbbival válik ez a zabkeksz igazán csokissá.

48972813_206941333547708_2838298553099485184_n.jpg

Hozzávalók:

1 csomag nyírfacukros pudingpor

fél csomag mézeskalács fűszerkeverék a karácsonyi ízvilág miatt

2 teáskanál fahéj

frissen reszelt narancshéj

8 dkg teljes kiőrlésű zabpehely

5 dkg kókuszreszelék

2 csomag vaníliás nyírfacukor

1 kávéskanál szódabikarbóna

10 dkg margarin (lehet növényi is)

2 egész tojás 

pici só

10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy nagy tálban a tojáson és a vajon kívül összekeverem a hozzávalókat. A vajat felolvasztom, a tojásokat habosra keverem és ezeket is hozzáadom a keverékhez, majd összedolgozom az egész masszát. Ebből is diónyi tésztánként gyártok kekszszerű formákat, amiket sütőpapírral borított tepsire rakok. 10-15 perc alatt készre sütöm a kekszeket.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csokimania.blog.hu/api/trackback/id/tr6714506304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása