csokimania

Csokoládé minden mennyiségben

Tejberizs igazi csokival

2014. június 24. 19:05 - csokimania

Az egyik leggyorsabban elkészíthető desszert minőségi csokival felturbózva bárkit levesz a lábáról.

schoko_milchreis_02.jpg

Igazából egy ajándékba kapott csomag motivált arra, hogy egy kicsit elmerüljek a tejberizs készítésének rejtelmeiben. Az egyik német gyártó, Magyarországra nemrégiben behozott terméke ugyanis bármennyire a természetes ízt hirdette, nem vett le a lábamról. A rizs szinte kopogott a fogam alatt, csokiízt pedig tényleg csak nyomokban tudtam felfedezni.

joghurt.jpg

Mitől lesz jó egy tejberizs? Szerintem a kulcs a türelemben és a minőségi alapanyagokban rejlik. Ha desszertet készítünk, érdemes jó minőségű rizst venni. Én zacskós rizst vettem, amit nem vízben, hanem egyből tejben főztem meg. (Egy zacskónyi rizsből két embernek elegendő tejberizs készül.) Amikor elkezdett forrni a tej, beletettem egy evőkanál margarint és két csomag bourbon vaníliás cukrot, 1 csipet sót és egy citrom reszelt héját. Nem érdemes teljesen besűríteni a rizst, mert amíg elkészül a csoki picit "keményedni" fog. Másik lábosban közben vizet forraltam, egy tábla 60 százalékos kakaótartalmú csokoládét két evőkanálnyi tejszínnel és egy evőkanálnyi rummal felolvasztottam a gőz felett. Egy másik táblából pedig kisebb csokidarabokat vágtam le. A tejberizst összekevertem az olvasztott csokival, a csokidarabokkal, és máris fogyasztható az édesség.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csokimania.blog.hu/api/trackback/id/tr366410921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása